poniedziałek, 16 września 2013

Ciasto z białej i ciemnej czekolady

W ciastach nie jestem najlepsza, ale po pierwsze jest z czekoladą, a po drugie jak zobaczyłam je w programie "Ewa gotuje" to nie mogłam się powstrzymać by jego natychmiast nie zrobić :-)



Przepis jest banalnie prosty i szybki do zrobienia, dlatego też jest fantastyczną propozycją na szybki deser gdy mamy mało czasu, a spodziewamy się gości. Czas przygotowania to 15-20 min, a pieczenie ok. 2h.

Składniki:

Warstwa z ciemniej czekolady
  • czekolada gorzka 125 g
  • masło 125 g
  • mąka 65 g
  • 2 jajka
  • żurawina (tyle ile lubimy :-)
Warstwa z białej czekolady
  • czekolada biała 125 g
  • masło 125 g
  • mąka 65 g
  • 2 jajka

Z każdą z warstw postępujemy dokładnie tak samo.
Czekoladę razem z masłem rozpuszczamy w kąpieli parowej, dokładnie je mieszamy ze sobą. W drugiej misce roztrzepujemy jajka. Roztrzepane jajka dodajemy do roztopionej czekolady, wszystko mieszamy robocikiem, po czym dodajemy stopniowo mąkę cały czas mieszając. Na  koniec dodajemy szczyptę soli i do masy ciemnej żurawinę.

Tortownice o średnicy najlepiej ok. 24 cm smarujemy masłem i wkładamy na chwilę do lodówki by masełko stwardniało.  Masy wylewamy kolejno, najpierw warstwę ciemną, a potem na nią od razu warstwę białą.  Ja zostawiłam sobie troszkę ciemnej masy, dałam ją na środek i rozprowadziłam wykałaczką uzyskując rozmazany wzór.

Tortownicę wkładam do piekarnika nagrzanego do 240C i wyłączam go. Ciasto pozostawiam w piekarniku na czas ok. 2h, tak więc praktycznie do momentu wystudzenia.
Efekt w przekroju jak widać zachęcający :-)


Ciasto z białej i ciemnej czekolady


                                                                                                Smacznego :-)

Ciasto przygotowane według przepisu podpatrzonego na jednym z odcinków "Ewa gotuje".

2 komentarze:

  1. Hej czeko :)) bardzo bardzo proszę o głosowanie na mój filmik -https://www.youtube.com/user/BankMillennium/konkurs?x=334 dzięki temu będę mogła otworzyć czekoladziarnię :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tak bardzo czekoladowe wypieki więc z pewnością wykorzystam Twój przepis! Jestem ogromną fanką domowych wypieków i deserów, często zaglądam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    bo jest tam wiele porad i przepisów na każdą okazję, polecam!

    OdpowiedzUsuń